Mar 10, 2011

take a dive # 2


Jučerašnji post me je podsetio upravo na ovaj savršeni podvodni ples, koji predstavlja samo delić jednog magičnog vizuelnog putovanja koji me je ostavio bez daha! U pitanju je jednočasovni film "Ashes and Snow", kanadskog umetnika Gregory Colberta i predstavlja deo instalacije, koja pored filma sadrži izložbu fotografija kao i roman u pismima. Izložba putuje širom sveta u tzv. Nomadskom, putujućem Muzeju - privremenoj građevini koja je takođe deo instalacije, čija se arhitektonska građa razvijala tokom godina i putovanja po svetu (najnovija verzija ovog muzeja bila je postavljena u Meksiko Sitiju a dizajnirao ju je kolumbijski arhitekta Simón Vélez u saradnji sa Colbert-om - izgrađena je u potpunosti od guadua bambusa, i sa svojih 5130 kvadratnih metara predstavlja prvu i najveću zgradu ove vrste koja je ikada izgrađena).

Ovaj veličanstveni Muzej izgleda ovako :


Izložbu je počev od 2002. godine do danas posetilo više od 10 miliona ljudi, a postavka je proputovala više gradova : Venecija, Nju Jork, Los Anđeles, Tokio i Meksiko Siti, što je kao izložbu živog umetnika čini najposećenijom u istoriji. U okviru izložbe posetioci su imali priliku da vide više od 50 velikih fotografskih dela koja su kreirana tzv. enkaustičnim procesom (grčki enkaustikos = zagrejati, spaliti), korišćenjem rastopljene pčelinje smole sa dodatkom pigmenata, na ručno izrađenom japanskom papiru, a svaka fotografska slika je imala dimenzije 2.5 x 3.5 metara.




Film Ashes and Snow je predstavljen u vidu poetske naracije (narator je Laurence Fishburne) i sadrži odlomke iz istoimenog romana o čoveku koji na svom jednogodišnjem putovanju piše 365 pisama svojoj ženi. Roman je prvi put objavljen 2004.godine. Takođe, Colbert kroz svoj rad i izložbu istražuje zajednička poetska osećanja ljudi i životinja. Fotografije kao da nisu sa ovog sveta, pokazuju savršeno jedinstvo duha ljudi i životinja, međusobnu ljubav i razumevanje. Ja sam opčinjena i ne znam da li sam ikad videla išta lepše. A film ostavlja bez teksta, verujte na reč :)
Postaviću još jedan odlomak a vama preporučujem da ga što pre odgledate ako već niste! Uživancija i nezaboravno putovanje. 

Za više informacija : oficijalni sajt.


"Enter a celebration of nature 
unlike any the world has ever known"


4 comments:

  1. bez daha ostadoh!:) odlican post!

    ReplyDelete
  2. Savrsen post,odusevljena sam!Deo slika sam videla vec, ali nisam uopste znala celu ovu pricu. Blog ti je divan, prelepe slike i nakit, kao i muzika dok citam neki post obavezno pustim i muziku da slusam.Divno,divno!!!

    ReplyDelete
  3. lu! mnogo si me obradovala, da znas! puno mi znaci kada vidim da ovaj blogic utice tako na nekog, i hvala ti na tome. to je pravi podstrek za nov nakit i nove price ;)
    :*

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...